Piątek w Urzędzie Gminy

Dodano 3 listopada 2017, w Bez kategorii, przez krzysztofsobczak

W dniu wczorajszym, pracownicy urzędu gminy rozpoczęli prace związane z odwodnieniem drogi i działek rolnych w Romualdowie, na drodze prowadzącej w kierunku Krajowa. Dziś z uwagi na konieczność przeprowadzenia prac geodezyjnych w Konarach, będą usuwać zarośla i krzewy, które w skutek sukcesji naturalnej wyrosły na gruntach stanowiących własność gminy, a zostały przeznaczone w 2013 roku do sprzedaży. Będą również realizowane prace w woli Brudnowskiej dotyczące odwodnienia części działek w kierunku Pleca.
Wczoraj o 18.00 spotykałem się z Rodzicami naszych przedszkolaków. Spotkanie rozpoczęła Panu Dyrektor Jadwiga Porczyńska, która przedstawiła zasady funkcjonowania placówki oraz sprawy organizacyjne. Następnie rodzice mieli możliwość zadawania pytań zarówno do Pani Dyrektor jak i do mnie jako organu prowadzącego placówkę. Myślę, że wiele konstruktywnych wniosków udało się wspólnie wypracować. Zostaną one udostępnione na naszych stronach internetowych jeszcze w dniu dzisiejszym. Dziękuję za liczny udział i ważny głos w dyskusji.
Dziś pracujemy nad istotnym elementem budżetu, jakim są wydatki bieżące samorządu, po zaplanowaniu i opisaniu strony wydatków bieżących, będziemy zajmować się wydatkami inwestycyjnymi. Cały projekt budżetu gminy na rok 2018, zostanie Państwu udostępniony do 15 listopada b.r. W tym samym terminie zostanie on przedstawiony Radzie Gminy oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej do zaopiniowania.
Z uwagi na wczorajszą kolizję pojazdu, który uderzył w kładkę na Radomce, na zakończeniu ulicy Zacisze s Wieniawie, na wniosek Policji kładka została czasowo zamknięta. W najbliższym czasie rozpoczną się prace remontowe, by móc znów przywrócić możliwość przechodzenia przez rzekę w tym właśnie miejscu.
W dniu wczorajszym rozstrzygnięty został również przetarg na montaż elewacji na budynku Centrum Społeczno Kulturowego w Skrzynnie. Szczegóły już dzisiaj na naszych stronach BIP
Teren wokół cmentarza w Skrzynnie jak i na samym cmentarzu został oczyszczony i posprzątany. Proszę o wyrzucanie śmieci do podstawionego kontenera, a w przypadku jego przepełnienia w bezpośrednim jego sąsiedztwie, do czasu podstawienia pustego, by ułatwić służbom możliwość ich załadunku. Szanując pamięć o zmarłych i ich samych nie zaśmiecajmy terenu cmentarza, miejsca, w którym być może kiedyś sami się znajdziemy.
Życzę spokojnego dnia i udanego weekendu

 

4 Responses to Piątek w Urzędzie Gminy

  1. ~Mer pisze:

    Panie Wójcie, czy może Pan sprecyzować, gdzie można zapoznać się z wnioskami , które zostały wypracowane podczas zebrania rodziców z dyrektorem przedszkola w Wieniawie. Niestety mimo zamieszczonej przez Pana informacji nie jest możliwe ich wyszukanie na stronie przedszkola ani urzędu gminy. Może poda Pan jakiś link lub odnośnik do tych informacji. Nie każdy miał możliwość uczestniczenia w zebraniu a chyba ważne jest aby mieszkańcy mieli dostęp do rzetelnych informacji.

    • krzysztofsobczak pisze:

      Niniejszym informuję, że informacje i wnioski sformułowane na spotkaniu z rodzicami dzieci uczęszczających do Przedszkola Publicznego w Wieniawie, zostaną udostępnione po uzyskaniu przeze mnie danych z księgowości placówki, w zakresie kwot jakie zostały wydatkowane w poszczególnych latach 2016-2017, na zakup zabawek i pomocy dydaktycznych w zakresie szczegółowej specyfikacji tych wydatków. Obecnie kwoty jakie są w moim posiadaniu dotyczą jedynie całości wydatków w ramach tego paragrafu i możecie się z nimi Państwo zapoznać na stronach BIP Gminy Wieniawa, w formie sprawozdań z wykonania budżetu przygotowanych w formie Zarządzenia Wójta. Jeśli chcecie Państwo zapoznać się z aktualnie opracowanym dokumentem, proszę o informację mailową: wojt@gminawieniawa.pl
      Dziękuję z głos w przedmiotowej sprawie i obecność na blogu

  2. ~Mer pisze:

    Dziękuję Panu za szybką odpowiedź na moje pytania. Niestety nie do końca się z Panem zgadzam odnośnie pisania do Pana drogą mailową w celu uzyskania informacji. Uważam,że powinny być one jawne i powszechnie dostępne, by obywatele mieli informacje rzetelne i prawdziwe. Wtedy nie będzie wątpliwości i niedomówień w tej sprawie. Proszę zatem o podanie ich do wiadomości publicznej.

    Pozdrawiam Pana serdecznie.

  3. ~Mer pisze:

    Poza tym jako mieszkaniec mam prawo do uzyskania informacji o pracy zarówno samorządu, jak i podległych mu jednostek, które jak podatnik utrzymuję i które są powołane do służby obywatelom. Informacje te są potrzebne po to, byśmy mogli sami ocenić, na kogo głosować w wyborach, komu powierzyć opiekę nad dzieckiem itp. Uważam, że sprawuje Pan rządy w sposób dość transparentny, dlatego proszę o ujawnienie do wiadomości publicznej informacji na temat przedszkola.
    PS. Zachodzę w głowę, dlaczego na stronie internetowej przedszkola próżno szukać informacji o przebiegu zebrania z rodzicami. Nawet nie było podanej informacji o terminie tego spotkania. Ostatni wpis w zakładce aktualności dotyczy „dnia wiatru”. Czy dzień wiatru naprawdę powinien być traktowany aż tak priorytetowo???? Może warto zasugerować Pani Dyrektor, żeby zamieszczała na stronie internetowej te informacje, które mają istotny wpływ na nasze oceny i decyzje, które są dla nas ważne i które dotyczą bezpośrednio zarówno nas, jak i naszych dzieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>